Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2014 04:30 - 17 ЖИТЕЙСКИ ИСТИНИ ЗА ЛИЧНОСТНО ИЗРАСТВАНЕ
Автор: v3e4s18t19a1 Категория: Поезия   
Прочетен: 6070 Коментари: 0 Гласове:
2




 

1 7 ЖИТЕЙСКИ ИСТИНИ ЗА ЛИЧНОСТНО ИЗРАСТВАНЕ

 

СВОБОДАТА  Е В ОТКАЗА

ОТ ЖЕЛАНИЕТО ЗА ПРИТЕЖАНИЕТО

 

Автор: Петранка МИЛЕВА

 

Свободата, често свързваме с революцията, с еволюцията, със защитата на личността, семейството си, родината си.

Колкото и странно да звучи, според законите на вселената, ние можем да имаме всичко, едва след като сме се освободили от предразсъдъците си да искаме да притежаваме всичко.

Тези житейски истини съм си синтезирала, съвсем накратко. На пръв поглед те са съвсем прости. Когато се опитаме не само да се преустроим, а и да ги спазваме, се оказва, че не е толкова лесно.

Защо ни се случват неудачите, неблагополучията, изпитанията в живота?

Точно за това. Никой не ни е виновен, сами сме ги подценили и не ни върви.

Малцина са призвани да променят света. Всички можем и трябва да променяме себе си.

Как?

Въпросът е на личен избор. Той зависи единствено от нашата собствена личност, целите ни, задълженията ни, ако имаме такива и все пак, най-главното трябва да бъде нашето благополучие и напредък най-общо казано. Да се съобразяваме със себе си.

Може да Ви се струват протоколни, но те са синтезирани почти като команди към самите себе си, към своето съзнание.

 

 

1.

Аз мога да променя себе си.

2.

Аз съм длъжен да бъда себе си, а не да угодя на някой друг.

3.

Аз мога да притежавам всичко което желая.

4.

Аз мога да  си избера цел, независимо от мнението на околните.

5.

Аз съм свободен човек, независимо от околната действителност.

6.

Аз умея да се наслаждавам на живота днес и сега.

7.

Аз умея да се радвам на хубавите мигове.

8.

Аз оценявам личността и душата на хората, а не съдя за тях по външността и материалното им положение.

9.

Аз приемам изпитанията в живота като уроци.

10.

Аз търся първопричината, за да отстраня следствието.

11.

Аз мога да се възползвам от възможностите, които ми поднася живота, за да осъщвя целите си.

12.

Аз възприемам живота като игра, в която имам свободата на избор на роля.

13.

Аз не се опитвам да променям другите, които също като мен имат свободата да избират и играят своята роля в своя живот.

14.

Аз зная, че не всички мъдрости, колкото и ценни да са не може да бъдат валидни в наше време, или във всеки един случай от живота.

15.

Аз зная цената на истинското щастие в умението да се радвам на това, което имам, на това, което виждам и на това, което чувствам.

16.

Аз знам, че не бива да попадам в зависимост от желанието да притежавам някакви вещи, или обвързването с някои хора.

17.

Свободата се изразява в отказа от желанието да притежаваш каквото и да било.

 

В много учения, доктрини, концепции, ни заливат с инструкции, правила, сложни парадигми, многословие и често празнословие, което, вместо да ни концентрира, ни депресира.

Да уважаваме другите, но не и да робуваме на стериотипи.

Да не се намесваме в чуждите съдби, без да ни е поискана помощ.

Да си позволим дребните житейски радости, състоящи се дори в това да погалим едно дете, да се порадваме на едно коте, да се насладим на красиво цвете, картина, влюбени и добри хора.

Да не ограничаваме близките си, каквото и да ни свързва с някакви забрани, табута, и контролиране, освен децата и неспособните да се погрижат за себе си.

Да се отърсим от вещоманията.

Толкова малко е нужно, за да бъдем свободни, нали?





Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: v3e4s18t19a1
Категория: Поезия
Прочетен: 96600
Постинги: 65
Коментари: 9
Гласове: 22
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031