Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2014 21:28 - БЕНЧМАРКИНГЪТ МЕТОД ЗА КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТ В БИЗНЕСА
Автор: v3e4s18t19a1 Категория: Поезия   
Прочетен: 509 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 16.11.2014 21:34


БЕНЧМАРКИНГЪТ НАЙ-ЕФЕКТИВНИЯ СЪВРЕМЕНЕН МЕТОД ЗА КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТ В БИЗНЕСА

автор: Петранка МИЛЕВА

В динамичното ежедневие на 21 век често пропускаме на пръв поглед прости неща, които се мултиплицират в управленческо късогледство и твърде често водят до катастрофални резултати в бизнес-управлението, граничещи със закриване, или потенциална опасност от фалит.

Едно от тези на пръв поглед прости неща е БЕНЧМАРКИНГЪТ. Английски термин, придобил гражданственост в повечето страни на света. Бенчмаркингът е СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ например на: 1. Аналогично производство спрямо собственото фирмено производство;

Нито един детайл от бенчмаркинга не бива да бъде подценяван. За да не се допуска предоверяване на нелоялна информация, неточни, преувеличени, умишлено фалшифицирани, подвеждащи данни, наложително е, освен тези два метода да се използва и трети източник. Най-добрият вариант е ползване на информация пряко от конкурента, от източник, на който се има доверие. Вторичната информация включва обработване на предходни отчети, справки, анализи, макар и не точно със същата тематичност. Тя изисква допълнителни процедури за дообработване на информацията, привеждайки я във вид удобен за извършване на сравнителния анализ. Добър начин за изчерпване на допълнителна информация са и справките и отчетите за произведената продукция, интервюта и изказвания на ръководители, публикации в пресата, медиите и други СМИ. Първичната информация се получава на ниво движение на продукта-стоката от производството й, до склад, експедиция, краен клиент. 2. Вторична. 1. Първична; Много важно за ефективния бенчмаркинг е добрата, конкретна и  обективна информация за конкуретите ни, която условно можем да касифицираме: Класическият метод на маркетинг не може убедително да ни даде резултат, особено в конюнктурата на българските бизнес-условия.
2. Собственото фирмено производство спрямо производството на предходен етап;
3. Производството на конкурентни фирми и организации спрямо производството на собствената фирма;
4. Производството на водещи лидери в сфера на дейност, идентична на извършваната дейност от собствената фирма, спрямо производството на собствената  фирма..

Методът на сравнителния анализ при една добра прецизност на сравнителността ни дава оръжието, с което да бъдем по-силни и боеспособни на вътрешните и международни пазари спрямо конкурентите си.

Особено важно е регулярно да се прави бенчмаркинг на загубите в:
1. Най-стратегическите производства, отдели, стоки, услуги и др. в зависимост от предмета на дейност;
2.  Перспективно преразпределение на разходите, поради бързорастящите и леко уязвими сектори на вътрешния и международните пазари;
3. Разграничение, по необходимост, услугите на всеки един от секторите на пазара и  установяване на  съответстващи цени.
Целта на бенчмаркинга е на основата на надеждни изследвания, след сравнителния анализ ефективно да увеличаваме конкурентноспособността на  бизнеса си.
В исторически план за първи път термина "бенчмаркинг" се  появява през 1972 году в Института за стратегическо планиране Кембридж, (САЩ). Тази изследователска и консултантска организация в Европа е известна като Pims (въздействие на маркетинговата стратегия за увеличаване на печалбите), доказала, че за да намериш ефективното решение в областта на конкуренцията, е необходимо да изучаваш, знаеш и използваш опита на най-добрите предприятия, постигнали вече утвърдени успехи в различни видове дейности.

Прилагането метода на бенчмаркинга отлично се синхронизира с маркетинговата стратегия на всяка една фирмена организация. Това е вече друга тема, свързана с конкретен технологичен процес.
В настоящия етап на развитие обществено-икономическите стратегии в световен мащаб, бенчмаркинга се счита за най-ефективното направление в консултантския бранш.


 



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: v3e4s18t19a1
Категория: Поезия
Прочетен: 97127
Постинги: 65
Коментари: 9
Гласове: 22
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930